Dag 1, een turbulente dag - Reisverslag uit Toronto, Canada van Lennard Ridder - WaarBenJij.nu Dag 1, een turbulente dag - Reisverslag uit Toronto, Canada van Lennard Ridder - WaarBenJij.nu

Dag 1, een turbulente dag

Blijf op de hoogte en volg Lennard

30 Januari 2013 | Canada, Toronto

6 uur 's morgens, 30 januari 2013. Iedereen is eindelijk aanwezig en met half slapende hoofden stapt men de bus in die ons naar de luchthaven van Brussel zal brengen. De laatste smsjes en whatsappjes worden nog verstuurd nu het nog kan voor nederlands tarief. Wanneer de bus begint te rijden beseft niemand nog echt wat een ellenlange dag dit zou gaan worden.

Tegen half 9 zijn we in Brussel aanbeland, waar we onze bagage inchecken en ik met Manon even snel om een starbucks koffie ga. Maar in plaats van dat de fantastische medewerker mijn koffie in zo'n kek bekertje doet, krijg ik het in een koffiemok geserveerd. No offense naar de koffiemok trouwens, hij dronk erg lekker, maar toen kwamen we erachter dat het ook wel tof zou zijn om nog even taxfree te gaan shoppen. Of beter gezegd, parfums testen. En wat is nu beter dan een lekkere parfum testen, of nouja, per ongeluk naast het testblaadje spuiten op je nek en polsen.

De zenuwen beginnen al aardig op te lopen als we na de douane de vliegtuigen al zien staan. Mijn eerste keer vliegen. Jawel, gelijk een vuurdoop. Maar ik moet zeggen dat ik het fantastisch vond. Uit verhalen heb ik gehoord dat ik anderhalf uur non-stop naar buiten heb gekeken. Magnifiek vond ik het.

Op het vliegveld in Londen was echter zo weinig tijd dat we nog niet eens fatsoenlijk de kans hadden om even naar het toilet te gaan. Daarna boarden voor het vliegtuig naar toronto, een intercontinentaal vliegtuig, machtig groot.

Na een half uur later dan gepland te zijn vertrokken komen we vrijwel direct in turbulentie terecht, waarna ik mijn fascinatie voor het vliegen toch even kwijtraakte. Na anderhalf uur te zijn geshaked en geschud komen we dan toch in een betere luchtstroom terecht waardoor het vliegen weer een stuk aangenamer wordt.

De vlucht verliep verder rustig, ondanks het 8 uur lang op je kont zitten en wachten tot je er bent, en het geweldige verschil van luchtstromen boven de labradorzee.

Tegen 5 uur bereiken we dan eindelijk ons hotel na zo'n 15 uur reizen. Snel de koffers binnengooien en de wificode vragen, en daarna bij een italiaans tentje gezellig met z'n allen wat eten.

Kortom, een bewogen dag, waar iedereen maar al te blij is zijn bed te vereren met een bezoekje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennard

Omdat ik naar Canada ga en jullie mijn fantastische reis niet wil laten ontgaan, ga ik maar proberen elke dag een stukje te schrijven.

Actief sinds 25 Jan. 2013
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 2477

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 08 Februari 2013

Canadareis

Landen bezocht: